BMW wydało galerię zdjęć pięknego duetu klasycznego samochodu MINI oraz pierwszej generacji Porsche 911. Okazją do specjalnej sesji zdjęciowej jest 50 rocznica powstania Porsche 911.
Oba samochody mają więcej różnic niż cech wspólnych, jednak każdy z nich jest już samochodem kultowym. Oba modele były ogromnym sukcesem ich producentów.
Już pierwsze spojrzenie na Mini oraz 911 pokazuje, że mamy do czynienia z całkiem odmienną koncepcją samochodu. Mini miało być dla każdego, natomiast 911 miało pokazywać swój sportowy pazur.
Mini od momentu trafienia do sprzedaży cały czas poprawiało wyniki swojej sprzedaży, natomiast 911 powstało jako następca Porsche 356. Zapewne podczas projektowania tych modeli producenci nie przypuszczali że staną się one nieśmiertelnymi ikonami stylu.
Wielka feta dla Porsche 911 zacznie się we wrześniu 2013 r. jednak już od kilku tygodni pojawia się coraz więcej informacji przypominających historię tego modelu.
Model 911 przyszedł na świat w 1963 roku, początkowo z oznaczeniem jako Porsche 901. Prawa do korzystania z zera w środku w trzycyfrowym oznaczeniu zarezerwowane zostało przez francuskiego producenta Peugeot. Rok później samochód pojawił się jako Porsche 911.
Do tej pory siedem generacji 911 sprzedało się w ilości przekraczającej 800 000 egzemplarzy. Wynik ten jest poza zasięgiem rywali w tym segmencie.
Mini z kolei ujrzało światło dzienne jako bliźniacze modele. 26 sierpnia 1959 British Motor Corporation (BMC) zaprezentowało owoce swoich wysiłków którym miał być rewolucyjny mały samochód: Morris Mini-Minor i Austin Seven. W roku 2000 klasyczny Mini zjechał po raz ostatni z taśmy produkcyjnej. Licznik egzemplarzy zatrzymał się na ilości 5 300 000 sztuk.
Zarówno Porsche 911 jak i Mini można uznać bezapelacyjnie za wspaniałe auta, jednak przeznaczone dla zupełnie innych klientów. Oba modele z wielkimi sukcesami startowały w licznych rajdach samochodowych oraz kultowych filmach
Zaprezentowane zdjęcia pozwalają przypomnieć każdemu jak wielkie znaczenie dla motoryzacji mają oba modele. Ceny najlepiej zachowanych klasycznych Mini oraz Porsche 911 często już przekraczają ceny nowych aut klasy wyższej i z roku na rok rosną.