Connect with us

Hi, what are you looking for?

Aktualności

Singer na nowo pisze historię 911 i robi to w wielkim stylu

Singer Porsche 911 Carrera Coupe
Singer Porsche 911 Carrera Coupe foto: Singer Vehicle Design

Singer ożywia legendę lat 80. w limitowanej serii 911 Carrera Coupé

W świecie, gdzie nowoczesne supersamochody prześcigają się w cyfrowych innowacjach i elektrycznych napędach, kalifornijska manufaktura Singer Vehicle Design konsekwentnie płynie pod prąd, celebrując mechaniczną doskonałość klasycznych Porsche. Ich najnowsze dzieło – Porsche 911 Carrera Coupé Reimagined by Singer – to nie tylko kolejna odrestaurowana bryka. To miłosny list do złotej ery motoryzacji, kiedy samochody miały duszę, a kierowca czuł każdy niuans maszyny. Premiera tego wyjątkowego projektu w maju 2025 roku elektryzuje środowisko kolekcjonerów i entuzjastów (nie tylko restomodów) na całym świecie.

Czy można stworzyć samochód, który łączy najlepsze cechy klasycznego Porsche z inżynieryjną doskonałością XXI wieku? Singer udowadnia, że tak – i robi to w sposób, który sprawia, że nawet najbardziej wymagający purystyczni fani marki wstrzymują oddech z zachwytu. Czy to odrodzenie ideału? A może zapowiedź nowej ery restomodu?

Hołd dla legendy „Turbo Look”

Historia tej wyjątkowej kreacji sięga lat 80., kiedy Porsche oferowało rzadką wersję 911 Carrera z poszerzoną karoserią, znaną jako „Turbo Look” lub oficjalnie jako model z pakietem Super Sport Equipment (M491). Była to kwintesencja motoryzacyjnego stylu tamtej dekady – muskularna sylwetka Turbo, ale z wolnossącym sercem Carrery.

Dwa modele Singer Porsche 911 Carrera Coupe
Dwa modele Singer Porsche 911 Carrera Coupe foto: Singer Vehicle Design

„W latach 80. można było zamówić nową 911 Carrera z napompowaną karoserią Turbo, ale napędzaną najnowszym, wolnossącym silnikiem typu boxer” – wyjaśnia Rob Dickinson, założyciel i dyrektor kreatywny Singer. „Stała się znana jako Carrera z wyposażeniem Super Sport. Nasze usługi nawiązują do tego samochodu i celebrują tę erę, przedstawiając wizję ostatecznej, wolnossącej 911 z serii G, na nowo wyobrażonej na XXI wiek”.

To, co Singer stworzył, to nie tylko replika, ale interpretacja – jakby ktoś zadał pytanie: „Jak wyglądałaby ta 911, gdyby Porsche kontynuowało jej rozwój przez kolejne dekady z wykorzystaniem najnowszych technologii, ale z zachowaniem filozofii oryginału?”

Inżynieryjna symfonia pod maską

Nieprzypadkowo sercem każdego Porsche jest jego silnik, a w przypadku najnowszego dzieła Singer mamy do czynienia z prawdziwym arcydziełem. Bazując na jednostce z Porsche 964, inżynierowie we współpracy z legendarnym Cosworth stworzyli 4,0-litrowy, wolnossący boxer generujący 420 KM przy 8000 obr./min.

To pierwszy naturalnie aspirowany silnik w portfolio Singer, który łączy głowice cylindrów chłodzone cieczą z cylindrami chłodzonymi powietrzem – technologiczny most między klasycznym a nowoczesnym światem Porsche. Jednostka wyposażona jest w cztery zawory na cylinder oraz – po raz pierwszy w historii Singer – zmienne fazy rozrządu, co pozwala osiągnąć idealny balans między momentem obrotowym a wysokoobrotową mocą.

Dźwięk? Tutaj Singer nie idzie na kompromisy. Tytanowy układ wydechowy wytwarza akustyczną symfonię, która przywodzi na myśl złote czasy wyścigów GT, jednocześnie spełniając współczesne normy emisji. To dźwięk, który sprawia, że włosy stają dęba, a serce bije szybciej – nawet gdy samochód stoi w miejscu.

Prawdziwe cudeńko - silnik Porsche 911 od Singera
Prawdziwe cudeńko – silnik Porsche 911 od Singera foto: Singer Vehicle Design

Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów z odsłoniętym mechanizmem zmiany biegów – prawdziwa gratka dla purystów, którzy cenią sobie mechaniczne połączenie z maszyną (opcja dodatkowa do wyboru).

Fuzja technologii F1 z klasycznym charakterem

Singer nie byłby sobą, gdyby poprzestał na modyfikacji silnika. Każdy aspekt 911 został przemyślany na nowo, z zachowaniem szacunku dla oryginału. Współpraca z Red Bull Advanced Technologies – inżynieryjnym ramieniem zespołu Formuły 1 – zaowocowała znaczącym wzmocnieniem nadwozia Typ 964.

Zespół przeprowadził szczegółowe symulacje, aby określić dokładnie, gdzie i jak dodać stalowe i węglowe wzmocnienia podczas procesu odrestaurowywania, maksymalizując sztywność i wytrzymałość podwozia. To podejście rodem z motorsportu przekłada się na precyzję prowadzenia, o jakiej pierwotni inżynierowie Porsche podczas jego konstruowania mogli tylko marzyć.

Zawieszenie? Czterokierunkowe, elektrycznie regulowane amortyzatory z elektroniczną kontrolą tłumienia. System ABS, ceramiczne hamulce węglowe, kontrola trakcji i najnowszej generacji elektroniczna kontrola stabilności (opracowane we współpracy z Bosch) współpracują z wybieranymi trybami jazdy, pozwalając dostosować charakter samochodu do preferencji kierowcy i warunków drogowych.

Dla tych, którzy pragną jeszcze większych emocji, Singer oferuje opcjonalną aktywną aerodynamikę oraz system podnoszenia przedniej osi, ułatwiający pokonywanie progów zwalniających i podjazdów.

Artystyczna reinterpretacja klasycznej sylwetki

Wizualnie, Singer Porsche 911 Carrera Coupé to majstersztyk stylistyczny, który przywołuje ducha lat 80., jednocześnie wyglądając absolutnie ponadczasowo. Każdy panel karoserii został wykonany z włókna węglowego lotniczej jakości, co pozwoliło zachować charakterystyczną sylwetkę „Turbo Look”, jednocześnie redukując masę.

Klienci mają do wyboru różne opcje stylizacji, w tym kultowy „whale tail” (wielorybi ogon) lub aktywowane prędkością tylne skrzydło. Najbardziej odważni mogą nawet zamówić wysuwane reflektory – nie w głównej pozycji świateł jak w fabrycznym „slant-nose”, ale wysuwające się z maski, co daje niezwykle elegancki efekt i zapewnia dodatkowe oświetlenie w ciemności.

Singer dodał wysuwane reflektory z maski Porsche 911
Singer dodał wysuwane reflektory z maski Porsche 911 foto: Singer Vehicle Design

Dwa egzemplarze na prezentacji modelu pokazują spektrum możliwości personalizacji. Pierwszy, w kolorze „Celeste Passalacqua”, z wnętrzem w odcieniu „Mars Pink”, emanuje elegancją grand tourera. Drugi, w żywym „Giallo Segnale” z czarnym wnętrzem, ma bardziej agresywny, zorientowany na tor charakter. Oba są zachwycające, każdy na swój sposób.

Rzemieślnicza perfekcja w każdym detalu

Proces tworzenia każdego egzemplarza Singer to prawdziwy popis rzemieślniczej maestrii. Wszystko zaczyna się od Porsche 911 (Typ 964) dostarczonego przez klienta. Te samochody, zbudowane ponad 30 lat temu, wymagają delikatnego i skrupulatnego podejścia, jak każdy klasyczny automobil.

Proces rozpoczyna się od starannego demontażu, gdzie karoseria, elementy mechaniczne i wnętrze są całkowicie usuwane. Gdy 911 zostaje rozebrane do gołego podwozia, Singer przeprowadza dokładną inspekcję i przygotowuje je do transformacji.

Wnętrze Porsche 911
Wnętrze Porsche 911 foto: Singer Vehicle Design

Wnętrze każdego samochodu to osobna opowieść – klienci mogą personalizować każdy szczegół, od wypalanych szwów skórzanych tapicerek po tkaniny inspirowane dziedzictwem marki. Detale, takie jak wstawki z plecionej skóry, dopasowane kolorystycznie fotele kubełkowe Singer Edition z elektryczną regulacją czy mosiężne plakietki, świadczą o niezwykłym kunszcie. Nawet nowoczesne udogodnienia, jak klimatyzacja czy system nawigacji Porsche Classic, są dyskretnie wkomponowane w klasyczne otoczenie.

Każdy samochód przechodzi rygorystyczne testy na torach takich jak Nardo i Nürburgring, aby upewnić się, że spełnia nie tylko estetyczne, ale i dynamiczne oczekiwania klientów.

Ekskluzywność wpisana w DNA

Singer od zawsze słynął z limitowanych serii, a najnowsza kreacja nie jest wyjątkiem. Produkcja Porsche 911 Carrera Coupé Reimagined by Singer będzie ograniczona do zaledwie 100 egzemplarzy na całym świecie, co gwarantuje ekskluzywność i potencjał kolekcjonerski.

Każdy samochód jest efektem ścisłej współpracy między właścicielem a zespołem Singer, co zapewnia, że finalny produkt jest tak unikalny jak odcisk palca jego właściciela. Typowe projekty Singer zaczynają się od 875 000 dolarów, a biorąc pod uwagę poziom inżynieryjnego wyrafinowania i rzemieślniczej precyzji w najnowszym modelu, można spodziewać się, że cena będzie znacząco wyższa.

„Arcydzieło Hansa Mezgera – odrestaurowane, na nowo wyobrażone i odrodzone – jest sercem tego samochodu” – mówi Rob Dickinson, nawiązując do legendarnego inżyniera Porsche, który stworzył wiele ikonicznych silników marki.

Wnętrze Porsche 911 w odcieniu "Mars Pink"
Wnętrze Porsche 911 w odcieniu „Mars Pink” foto: Singer Vehicle Design

Subiektywnie rzecz ujmując, Singer Vehicle Design stworzył coś więcej niż samochód. Stworzyli podróż w czasie, destylując esencję klasycznego Porsche 911 i wzbogacając ją o współczesną inżynierię. To maszyna, która angażuje wszystkie zmysły i dostarcza niezapomnianych wrażeń z jazdy.

Demon 911 Carrera czasu na kołach

Porsche 911 Carrera Coupé Reimagined by Singer to więcej niż samochód – to wehikuł czasu, który przenosi najlepsze cechy motoryzacyjnej klasyki w przyszłość. To odpowiedź na pytanie, które wielu entuzjastów zadaje sobie od lat: jak zachować duszę klasycznego samochodu, jednocześnie podnosząc jego osiągi i użyteczność do współczesnych standardów?

Singer udowadnia, że można mieć wszystko – autentyczność, charakter i duszę klasyka, połączone z niezawodnością, osiągami i bezpieczeństwem nowoczesnego samochodu sportowego. To propozycja dla tych, którzy rozumieją, że prawdziwa wartość samochodu nie tkwi tylko w jego specyfikacji technicznej, ale w emocjach, jakie wywołuje.

Jeśli marzysz o posiadaniu kawałka motoryzacyjnej historii, przepuszczonej przez filtr kalifornijskiej perfekcji, musisz się spieszyć. Z ograniczoną produkcją do 100 sztuk, te samochody z pewnością szybko znajdą swoich właścicieli. A może Ty będziesz jednym z nich? W końcu, czy istnieje lepszy sposób na celebrowanie złotej ery Porsche niż posiadanie jej najdoskonalszej współczesnej interpretacji?

ZOBACZ WIĘCEJ:

Aktualności

Ian Callum przywraca blask ikonicznego Jaguara E-Type Gdy legendarny projektant motoryzacyjny bierze na warsztat jeden z najpiękniejszych samochodów w historii, efekt może być tylko...

Aktualności

Duch wyścigów lat 60. zaklęty w klasycznej formie Brytyjskie wyścigi samochodów turystycznych końca lat 60. to era, która na zawsze zapisała się w historii...

Aktualności

RUF CTR Yellowbird – 6,1 miliona dolarów za ikonę, która zawstydziła Porsche W świecie kolekcjonerskich samochodów rzadko zdarza się, by niepozorny z wyglądu pojazd...