Connect with us

Hi, what are you looking for?

Aktualności

Niesamowite Ferrari 410 Superamerica Coupe 1957

Ferrari 410 Superamerica
Ferrari 410 Superamerica źródło/foto: RMAuctions

Roadster Ferrari 410 Superamerica

Dom aukcyjny RMAuction przeprowadził swoją pierwszą aukcję samochodów w tym roku. Licytacja odbyła się w Stanach Zjednoczonych, a dokładniej w Arizonie.

Jedną z ciekawszych motoryzacyjnych perełek był wystawiony na sprzedaż egzemplarz Ferrari 410 Coupe z 1957 roku o numerze podwozia 0671 SA. 410 Superamerica Coupe to wyjątkowy pojazd, który wzbudza zachwyt wśród fanów pojazdów klasycznych swoim niepowtarzalnym stylem i osiągami. Jego charakterystyczne cechy to elegancki grill w formie kratki, wydatne nadkola oraz niski dach. Wartość historyczna i unikalność tego samochodu sprawiają, że jest on jednym z najbardziej pożądanych klasyków Ferrari.

Wystawione na licytację Ferrari 410 jest wyposażone w silnik V12 SOHC o pojemności 4962 cm sześciennych i mocy wynoszącej 340 KM.

Jednostka napędowa posiada cztery gaźniki Weber IF4C, manualną skrzynię biegów o czterech przełożeniach, niezależne przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami i sprężynami śrubowymi, a z tyłu półeliptyczne resory piórowe. Ferrari 410 Superamerica Coupe jest wyposażone w hydrauliczne hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach.

Ferrari 410 zostało wyprodukowane w trzech seriach, a łącznie w 34 egzemplarzach. Model ten był przeznaczony dla klientów bardzo bogatych, stąd jego ekskluzywność. Samochód znalazł się w garażu znanych amerykańskich przemysłowców i biznesmenów takich jak William Doheny, Bob Wilkie czy Bill Harrah. W Europie do grona osób które faworyzowali wyjątkowe i prestiżowe samochody z Modeny należał książę Bernhard z Holandii czy importer alkoholi Johnny Walker Dottore Enrico Wax.

Aluminiowa karoseria została zaprojektowana oraz wykonana przez znaną włoską firmę Pininfarina i była wykonywana ręcznie. Choć wszystkie modele są wyglądem zbliżone do siebie, nie ma dwóch jednakowych egzemplarzy.

Ferrari 410 Superamerica
Ferrari 410 Superamerica. źródło/foto: RMAuctions

Sprzedawany na aukcji egzemplarz został przywrócony do stanu fabrycznego poprzez byłych pracowników fabryki Ferrari oraz rzemieślników Scaglietti. Jednym z właścicieli Ferrari 410 był producent filmowy Greg Garrison. Był on jednym z najwybitniejszych kolekcjonerów samochodów marki Ferrari. Zlecał on budowanie pojedynczych egzemplarzy samochodów na wyłączność, które następnie pokazywał w swoich hollywoodzkich produkcjach filmowych.

Aukcja Ferrari 410 Superamerica Coupe odbyła się 20 stycznia 2012. Cena wywoławcza była na odpowiednim poziomie do jego ekskluzywności i wynosiła od 1 750 000 – 2 250 000 dolarów amerykańskich. Samochód o takiej przeszłości i wyprodukowany w tak małej ilości egzemplarzy z pewnością wart jest każdej ceny o ile tylko mamy odpowiednie środki.

Początki Ferrari 410 Superamerica

Pierwotnie silnik, który miał napędzać Ferrari 410 został zaprezentowany na Paris Motor Show w październiku 1955 roku. Nowy napęd został umieszczony na podwoziu modelu 375 America, natomiast kompletny samochód został już zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Brukseli na początku 1956 r. Wizualnie kształt samochodu pokazanego na Salonie w Brukseli w 1956 roku był bardzo podobny do nowego projektu coupe 250 GT autorstwa Pinin Fariny.

Producent ograniczył ilość wyprodukowanych sztuk modelu 410 Superamerica do trzech serii, które zjechały z linii montażowej w latach 1956-1959. Ponieważ modele Ferrari 410 Superamerica były drogimi i bardzo ekskluzywnymi pojazdami przeznaczonymi dla zamożnych klientów, różnice w detalach wykończeniowych występowały nawet w standardowych wersjach, mające na celu spełnić konkretne życzenia zamawiających pod ich indywidualne życzenia. Z tego powodu znalezienie dwóch modeli o identycznej specyfikacji jest niemal nie do zrealizowania, chociaż dzięki temu wzrasta ich ekskluzywność.

Podwozia dla samochodów z serii I i II, z fabrycznym oznaczeniem 514 miały rozstaw osi 2600 mm lub 2800 mm. Z przodu konstruktorzy zastosowali niezależne zawieszenie, poprzez wahacze z pojedynczymi sprężynami śrubowymi i amortyzatorami, podczas gdy sztywna tylna oś była podparta na resorach piórowych i wyposażona w amortyzatory hydrauliczne. Na wszystkich osiach zamontowano hamulce bębnowe z hamulcem ręcznym działającym na tylne koła.

Silniki serii I i II, z oznaczeniem fabrycznym 126, stanowiły kontynuację rozwoju jednostki blokowej Lampredi stosowanej w modelu 375, o zwiększonej pojemności do 4962 cm3 i mocy aż 340 KM pozwalającej na rozwiniecie prędkości maksymalnej wynoszącej 262 km/h. Silnik pracował z czterobiegową, zsynchronizowaną skrzynią biegów z napędem na tylną oś.

Udoskonalona trzecia seria

Podwozie samochodów trzeciej serii Ferrari 410 Superamerica miały fabryczne oznaczenie 514/A z rozstawem osi 2600 mm i mechanicznie bazowały na wcześniejszych seriach. Stylistyka karoserii była wspólna dla wszystkich samochodów z tej serii, jednak różnice indywidualne nadal istniały, z których najbardziej zauważalne były reflektory.
Silniki tej serii posiadały oznaczenie 126/58 i zostały wyposażone w przeprojektowane głowice ze zmienionym układem zapłonowym, który znalazł w późniejszym czasie zastosowanie w modelu 250 GT z silnikiem 3,0 litra.

źródło/foto: rm auctions.com

ZOBACZ WIĘCEJ:

AC

Zapomniana marka AC AC – angielski producent samochodów, głównie sportowych. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1901 roku przez Thamesa Dittona i jest jednym z najstarszych...

Historie

Volkswagen Garbus – auto dla ludu Kafer lub po prostu Volkswagen Garbus, to legendarny samochód, który zmotoryzował Niemcy. VW przy produkcji tego modelu wykorzystywał...