(Nie)Bezpieczeństwo i Volkswagen Garbus
Przedstawiamy film pokazujący crash test samochodu Volkswagen Garbus. Zobacz jak wypadł test oraz jakie popularny chrabąszcz zapewniał bezpieczeństwo.
Testem zderzeniowym Garbusa rozpoczynamy cykl pokazujący jak kiedyś postrzegano bezpieczeństwo i czy w ogóle o nim myślano projektując ówczesne konstrukcje.
Nie ma co ukrywać, że nie jesteśmy zaskoczeni tym rezultatem. Pierwsze modele wyjechały po II wojnie światowej, a konstrukcja wywodzi się z lat 30-tych ubiegłego wieku. Volkswagen Garbus łącznie powstał w ilości blisko 22 mln egzemplarzy na całym świecie.
Jak na tak starą, a wręcz prehistoryczną konstrukcję Volkswagen Garbus wypadł przyzwoicie (spodziewaliśmy się gorszych rezultatów). Model powstał w okresie kiedy o testach zderzeniowych mało kto słyszał, a jeśli słyszał to się tym nie przejmował. Samochodów było na tyle mało a zapotrzebowanie ogromne, że liczył się koszt i skala produkcji. Garbus miał być tani i ekonomiczny, a o bezpieczeństwie w tamtych czasach jeszcze nikt nie myślał.