Connect with us

Hi, what are you looking for?

Aktualności

Ferrari F355 GTB: Klasyka, którą warto mieć w garażu

1997 Ferrari F355 GTB
1997 Ferrari F355 GTB źródło: bringatrailer.com

Ferrari F355 GTB – Włoska ikona lat 90.

Kiedy mówimy o motoryzacyjnych klasykach, Ferrari zawsze znajduje się w ścisłej czołówce. To marka, która od dziesięcioleci wzbudza emocje, budzi marzenia i jest symbolem prawdziwej pasji do motoryzacji. Wśród wielu modeli tej włoskiej legendy, Ferrari F355 GTB zajmuje szczególne miejsce. Nie tylko dlatego, że jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli z lat 90., ale również dlatego, że wciąż potrafi oczarować swoją technologią i designem.

Na stronie bringatrailer pojawił się fantastyczny egzemplarz Ferrari F355 Berlinetta z 1997 roku z przebiegiem 28 tysięcy mil i w kolorze o nazwie Nero. To cudeńko napędza 3,5-litrowy silnik V8 DOHC, współpracujący z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. F355 GTB wyposażono w kolektory Tubi-Style, katalizatory Hyper-Flow, adaptacyjne amortyzatory, 18-calowe koła magnezowe, automatyczną klimatyzację, charakterystyczny drążek zmiany biegów oraz radioodtwarzacz Kenwood, połączony z niestandardowym systemem audio i jak na tamte czasy szpanerskie wysuwane reflektory.

1997 Ferrari F355 GTB
1997 Ferrari F355 GTB źródło: bringatrailer.com

Według sprzedawcy Ferrari F355 w 2018 roku przeszło wymianę sprzęgła oraz mocowań silnika i skrzyni biegów. Kolejną czynnością, która odciąży portfel kupca był serwis paska rozrządu przeprowadzony w 2023 roku.

Samochód jest oferowany przez sprzedawcę z oryginalnym schowkiem (wymontowanym na potrzeby niestandardowego systemu audio), pokrowcem, osłonami wnętrza, instrukcją obsługi, zestawem narzędzi oraz czystym raportem Carfax.

Z zewnętrznych szpanerskich elementów mamy wspomniane wcześniej chowane reflektory, wloty powietrza po obu bokach karoserii, zintegrowany spoiler na tylnej klapie,  poczwórne końcówki wydechu oraz 18-calowe pięcioramienne felgi magnezowe z oponami Michelin Pilot Super Sport. Nowe opony to będzie dla nabywcy pierwszy zakup do auta, ponieważ te obecne mają datę produkcji z 2014 roku.

1997 Ferrari F355 GTB
1997 Ferrari F355 GTB źródło: bringatrailer.com

Zgodnie z fakturą serwisową, w 1999 roku naprawiono drzwi pasażera, a przednia część auta jest zabezpieczona folią ochronną. Ale jak to? Przecież raport Carfax miał być czysty? Raport jest czysty ponieważ obejmuje on szkody oficjalne, a drzwi w Ferrari F355 GTB nie zostały uszkodzone podczas ruchu, a wymagały jedynie lekkiej naprawy. Bądźmy szczerzy, szkody parkingowe to nie żadne wydarzenia, które eliminują auto z dalszej eksploatacji (szczególnie w tym przypadku).

Luksus i klasyka wnętrza

Ferrari F355 GTB to pojazd, który przyciąga wzrok już na pierwszy rzut oka. Lakier Nero (czarny) doskonale współgra z eleganckim wykończeniem wnętrza ze skóry Connolly. To połączenie klasyki i luksusu sprawia, że każdy, kto wejdzie do środka, czuje się jak w prawdziwej sportowej świątyni. Wykończone wnętrze skórą Connolly w odcieniu tan, obejmuje również dolną część deski rozdzielczej, środkową konsolę i panele drzwi. 

1997 Ferrari F355 GTB
1997 Ferrari F355 GTB źródło: bringatrailer.com

Wyposażenie wnętrza obejmuje charakterystyczny drążek zmiany biegów, automatyczną klimatyzację, system ochrony przed radarami Escort 9500 (prościej nazwać to antyradarem), a także radioodtwarzacz Kenwood z Bluetooth, połączony z wzmacniaczem JL Audio i subwooferem JL Audio o średnicy 8 cali, zamontowanym w niestandardowej obudowie pomiędzy fotelami.

Kierownica obszyta skórą kryje prędkościomierz wyskalowany do 200 mil na godzinę, obrotomierz z zakresem do 10 tysięcy!!! obrotów na minutę oraz wskaźniki ciśnienia oleju i temperatury płynu chłodzącego. Analogowy zegar oraz wskaźniki poziomu paliwa i temperatury oleju znajdują się na centralnej konsoli.

Osiągi i moc silnika, która zapiera dech

Ferrari F355 GTB to nie tylko piękno, ale również bestia, gdy mowa o osiągach. Pod maską tego auta znajduje się 3.5-litrowy silnik V8, który generuje imponującą moc 375 KM. Posiada pięć zaworów na cylinder, suchą miskę olejową, aluminiowe chłodnice zamontowane po modyfikacjach, kolektory Tubi-Style oraz katalizatory Hyper-Flow.

Dzięki temu, F355 GTB potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 sekundy (osiągi seryjne), co nawet dzisiaj robi wrażenie. Maksymalna prędkość tego modelu to ponad 295 km/h, co w latach 90. było na poziomie supersamochodów z najwyższej półki.

Silnik Ferrari F355 GTB
Silnik Ferrari F355 GTB źródło: bringatrailer.com

W opisywanym egzemplarzu w 2019 roku zaktualizowano oprogramowanie sterujące pracą silnika, co może nam podpowiadać, że osiągi fabryczne samochodu są nieznacznie poprawione.

Wartość kolekcjonerska F355 GTB i dlaczego jest wciąż tak pożądany?

Na rynku samochodów klasycznych Ferrari F355 GTB zajmuje wyjątkowe miejsce. Pomimo upływu lat, model ten nie traci na wartości, a wręcz przeciwnie – z każdym rokiem jego ceny rosną, szczególnie za egzemplarze w doskonałym stanie. Dlaczego tak się dzieje?

Po pierwsze, Ferrari F355 GTB to model, który reprezentuje końcówkę analogowej ery w motoryzacji. Przed nastaniem ery nowoczesnych systemów elektronicznych, samochody takie jak F355 GTB były w dużej mierze oparte na mechanicznych rozwiązaniach, co dla wielu entuzjastów motoryzacji stanowi ogromną wartość. Po drugie, to auto wciąż zachwyca swoją niezawodnością i możliwościami, co czyni je nie tylko pięknym obiektem kolekcjonerskim, ale również samochodem, którym można się cieszyć na drodze.

Ferrari F355 GTB – Klasyk, który nie wychodzi z mody

Ferrari F355 GTB z 1997 roku to prawdziwa legenda w świecie motoryzacji. Połączenie wyjątkowego designu, imponujących osiągów i niezrównanej wartości kolekcjonerskiej sprawia, że jest to jeden z najbardziej pożądanych modeli na rynku. Dla każdego, kto ma okazję zasiąść za jego kierownicą, to doświadczenie pozostaje niezapomniane, a dla miłośników motoryzacji – to spełnienie marzeń o posiadaniu kawałka historii Ferrari.

Każde Ferrari ma swoją historię, a F355 GTB nie jest wyjątkiem. Jego niska przebieg wynoszący 28 tysięcy mil sprawia, że jest to wyjątkowa okazja dla kolekcjonerów i miłośników motoryzacji. Czy zapłacilibyście za niego 143 000 dolarów amerykańskich? Jeśli tak, to żałujcie że go nie kupiliście, bo za taką cenę został ten egzemplarz sprzedany. Kolejna taka okazje pewnie zbyt prędko się nie pojawi (a szkoda).

źródło/foto: bringatrailer.com

ZOBACZ WIĘCEJ:

Aktualności

Porsche 911 T z 1973 roku – Nowa era modyfikacji klasycznych aut Motoryzacyjny świat od zawsze fascynował się legendarnym Porsche 911. Model ten przez...

Aktualności

Elektryczna 'Godzilla’ – Nissan R32 Skyline GT-R powraca w wersji EV Dla miłośników motoryzacji na całym świecie, wiadomość o powrocie kultowego Nissana Skyline GT-R...

Aktualności

Ford Escort Mk1 RS: Powrót Legendy Czy legendarny samochód można dostosować do współczesnych standardów, zachowując jednocześnie swój niepowtarzalny charakter? Escort Mk1 RS to kultowy...