Prawdziwy rodzynek DeTomaso Longchamp GTS
W USA w stanie Teksas pewien właściciel postanowił pozbyć się bardzo unikalnego samochodu jakim jest DeTomaso Longchamp GTS z 1983 roku.
Samochód swoją unikalność potwierdza wystawionym certyfikatem przez producenta. Specyfikacja samochodu została przygotowana na rynek amerykański, jednak co ciekawe nigdy ten samochód nie pojawił się tam w oficjalnej sieci sprzedaży. Jeśli znajdziemy DeTomaso Longchamp GTS na tamtejszym rynku to jest to wynikiem indywidualnego importu.
Przedstawiony egzemplarz mimo tego został przygotowany na rynek amerykański już w fabryce DeTomaso Modena S.p.A.. Świadczą o tym między innymi wskaźniki wyskalowane nie w kilometrach a w milach. Rok produkcji to 1983 i w tym samym czasie samochód został sprowadzony do USA.
DeTomaso Longchamp GTS jest rzadkim modelem zbudowanym przez tą samą firmę której hale opuszczały słynne modele Pantera oraz Mangusta. Samochód miał być w tamtym czasie konkurentem między innymi dla Mercedesa SLC.
Model Longchamp powstał w około 600 egzemplarzach z czego wersje GTS stanowiły garstkę. Model ten powstawał przez prawie 20 lat od 1972 do 1990 roku. Oprócz DeTomaso Longchamp GTS powstawały jeszcze wersje cabrio oraz coupe. Pod maską znajdowała się jednostka V8 o pojemności 5796 cm3 i mocy 270/330 KM w zależności od roku produkcji. Samochód rozwijał prędkość maksymalną wynoszącą 220 km/h i 240 km/h dla mocniejszej wersji.
Model wystawiony na sprzedaż jest jednym z najbardziej oryginalnych oraz lepiej zachowanych na świecie. DeTomaso Longchamp GTS daje wiele radości z jazdy, a brzmienie silnika jest miłe dla ucha i zdradza swój sportowy pazur.
Wielu kierowców będzie ten samochód oglądać tylko od tyłu i wąchać spaliny wydobywające się z podwójnego wydechu. Samochód ściąga spojrzenia na siebie i osoby w nim siedzące, a także grad pytań co to za model.
DeTomaso Longchamp GTS jest samochodem dla konesera i raczej nie nadaje się do codziennego użytkowania.
Ceny samochodów w idealnym stanie zaczynają się od około 37000 euro. Za prezentowany egzemplarz właściciel chce 39500 dolarów amerykańskich, co może wskazywać drobne elementy do naprawy.
źródło/foto:longchampgts