Connect with us

Hi, what are you looking for?

Ferrari

Ferrari 330 GT: Kultowe auto założyciela Ferrari na sprzedaż”

1962 Ferrari 330 GT
1962 Ferrari 330 GT foto: WildAboutCarsGarage

Ferrari 330 GT samego Enzo na sprzedaż

Na rynku pojawiła się niecodzienna okazja dla miłośników motoryzacji i kolekcjonerów samochodów zabytkowych. Wyobraźcie sobie samochód, który nie tylko reprezentuje najwyższy poziom inżynierii i stylu w historii motoryzacji, ale był także osobistą własnością samego Enzo Ferrari.

Osobisty samochód Enzo Ferrari, założyciela jednej z najbardziej prestiżowych marek motoryzacyjnych na świecie, został wystawiony na sprzedaż. Mowa o prototypowym modelu Ferrari 330 GT 2+2, który nie tylko był używany przez samego Enzo, ale także stanowił wzorzec dla późniejszych produkcji tej serii. To auto jest czymś więcej niż tylko klasykiem. Z numerem podwozia 4805 jest jednym z czterech wyprodukowanych prototypów 330 GT.

Historia i znaczenie modelu lat 60.

Ferrari 330 GT 2+2 to wyjątkowy pojazd z bogatą historią, to także jeden z najbardziej eleganckich modeli marki z tamtych czasów. Wyprodukowany w sierpniu 1962 roku, model ten był jednym z czterech pierwszych prototypów, które posłużyły jako wzór dla serii produkcyjnej, obejmującej 1099 egzemplarzy wyprodukowanych między 1963 a 1967 rokiem. Ten konkretny egzemplarz miał zaszczyt być osobistym środkiem transportu Enzo Ferrari, co czyni go jeszcze bardziej wartościowym. Przez kilka lat towarzyszyło mu w codziennym życiu, zanim trafiło w ręce kolejnych właścicieli.

1962 Ferrari 330 GT
1962 Ferrari 330 GT foto: WildAboutCarsGarage

Specyfikacja techniczna

Pod maską tego klasycznego Ferrari znajduje się potężny silnik V12 o pojemności 4.0 litra, znany jako „Type 209”, który generuje moc 221 kW (300 KM). Dzięki temu samochód osiąga prędkość maksymalną 245 km/h, co czyniło go jednym z najszybszych pojazdów swoich czasów i w tamtym okresie robiło ogromne wrażenie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało mu niewiele ponad 6 sekund, co plasowało ten model w gronie najszybszych samochodów swoich czasów.

330 GT charakteryzuje się również unikalnym designem, zaprojektowanym przez legendarną firmę Pininfarina, który łączył sportowy charakter z wygodą dla czterech pasażerów. Charakterystyczne podwójne reflektory, smukła linia nadwozia i bogato wykończone wnętrze sprawiały, że każdy detal był kwintesencją luksusu i prestiżu.

Co czyniło ten egzemplarz tak wyjątkowym? Po pierwsze, Enzo Ferrari osobiście nadzorował jego wykonanie. Po drugie, auto zostało zmodyfikowane zgodnie z jego preferencjami. Wśród zmian znalazła się między innymi niestandardowa skrzynia biegów oraz wyjątkowe detale we wnętrzu, dostosowane do potrzeb twórcy imperium Ferrari.

1962 Ferrari 330 GT
1962 Ferrari 330 GT foto: WildAboutCarsGarage

Proces renowacji

Samochód przeszedł gruntowną renowację, której koszt wyniósł około 285 tysięcy dolarów amerykańskich. Został przywrócony do swojej pierwotnej świetności, zachowując oryginalny kolor nadwozia Light Ivory oraz klasyczne wykończenia wnętrza z czarnej skóry i klasyczną trójramienną drewnianą kierownicę.

Aktualna oferta sprzedaży

Ferrari 330 GT jest aktualnie wystawiony na sprzedaż przez Wild About Cars Garage z siedzibą w Seattle na Facebook Marketplace. Cena wywoławcza wynosi 865 tysięcy dolarów amerykańskich, co w przeliczeniu na złotówki daje ponad 3,5 miliona. Jest to ponad dwukrotnie więcej niż większość innych samochodów tego typu oraz jedna z najwyższych cen, jakie osiągnął ten model na rynku.

1962 Ferrari 330 GT
1962 Ferrari 330 GT foto: WildAboutCarsGarage

Cena warta świeczki Ferrari?

Nie ulega wątpliwości, że zakup osobistego samochodu Enzo Ferrari to nie tylko inwestycja finansowa, ale przede wszystkim nabycie kawałka historii motoryzacji. Tego typu okazje zdarzają się niezwykle rzadko, a posiadanie takiego pojazdu w swojej kolekcji to marzenie wielu miłośników samochodów, nie tylko z ogromnymi zasobami finansowymi.

ZOBACZ WIĘCEJ: